Wednesday 27 April 2011

Datuk Seri Hamid Albar, nasi dagang dan power TV3

Ketika itu langit diluar gelanggang seni, Kota Bharu, masih seperti biasa, masih seperti langit 14 abad lalu, berwarna biru, dan mentari, memancar terik, didalam dewan, ada acara yang dianjurkan Persatuan Perajurit Malaysia, yang dikenapali Datok Mohamed Ghani, misai lebat ular sawar

aku sampai acara telah selesai, kerana terpaksa menyelesaikan assigment lain, apabila aku masuk ke dalam dewan, menteri pertahanan, Datuk Seri Hamid Albar,sedang duduk, menghadapi sarapan, makan siang. ketika itu beliau tidak nampak aku bersama cameraman, aku terus menuju kemeja makan, tempat beliau duduk bersama Presiden Persatuan Perajuri Malaysia.

aku nampak dengan jelas, ketika itu, beliau sedangg menganggkat "sudu untuk menyuap nasi dagang, berlaukkan ikan "aya" kedalam mulutnya, apabila sudu sudah hampir, mencecah mulutnya, aku terus berkata, "Datok, TV3, minta interview dulu, ada assigmanet lain, lagi,".

Beliau menoleh kearah aku, meletakkan semula, "nasi daging,dalam sudu untuk disuap kemulutnya, menolak pinggan nasi dagang, dan bersedia,. untuk diwawancara

kameraman aku, terus, bergegas, meletakan flag mikrofone,TV3, diatas meja dihadapannya, dan media lain terus datang kemeja beliau, masing-masing meletakkan tape recorder, dan acara sidang media pun bermula, pelbagai soalan yang dikemukakan pihak media, dan beliau terus menjawab, secara spontan soalan yang dikemukakan,,

ada lagi.....

No comments:

Post a Comment