Sunday 12 June 2011

Final Majlis Tilawah Al-Quran Kanak2 Peringkat antarabangsa di Doha, Qatar

Adek Nurussahaah Taqiah, NurunNajmi,12 tahun, pelajar tahun 6 sekolah kebangsaan Lubuk Kawah Besut, berjaya mewakili malaysia keperingkat antarabangsa Tilawah Al-Quran yang akand diadakan di Doha, Qatar.
masalahnya, meskipun mewakili Malaysia, kerajaan negeri terengan peliganu "tidak memberi apa-apa "bantuan dan sumbangan".

itu yang aneh dan peliknya,semua perbelanjaan pelajar ini, bersama bapa ditanggung kerajaan Qatar, tetapi perbelanjaan ibunya tidak ditanggung.

adik ini, mengidap penyakit resdung dan paruparu menguncup sebelah. difahamkan, menerusi jabatan pendidikan, sudah dikemukakan permohonan,mohon bantuan menteri besar terangganu, untuk membiayai kos penerbangan ibu adik ini, tapi sehingga kini, tidak mendapat apa-apa jawapan.

adik ini akan berlepas ke Qatar pada 19 Jun ini, tapi menteri besar terengganu, datok mohd said dikatakan tidak berbuat banyak membantu. ada pendapat mengatakan, kemungkinan "berita ini" tidak sampai kepada beliau

setiausaha akhbarnya, rosli zakaria, ketika dihubungi dikatakan "tidak dimaklumkan". semoga rakan-rakan membaca berita ini, agar memaklumkan kepada MB Terengganu dengan kadar segera. adik ini "kesuntukan masa" untuk membaw ibunya bersama.

sekian. titik.

jabatku

No comments:

Post a Comment