Monday 1 January 2018

DATIN SER ROSMAH MANSOR : P.MAS,KELAS PERTAMA PERMATA



Barangkali tidak ramai dikalangan kita yang mengingati tarikh,tempat dan bila majlis pelancaran PERMATA dilakukan.

Kelas tadika di taman Perumahan Kubang Panjang, pasir mas, merupakan tempat bersejarah apabila Permata diumumkan keberadaan dan fungsinya untuk mencerdaskan pemikiran pelajar di peringkat pra sekolah

Ianya dilancarkan oleh Datin Seri Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri,Datok Sei Mohd Najib Razak, dan disaksikan oleh Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas, Datok Abd Rahim Rahman

setelah mendapat arahan dari news room KL, untuk membuat coverage aku bersama kameraman bergegas kelokasi

apabila sampai ke Tadika tersebut, aku meliat tidak ada persiapan untuk menyambut kedatangan Datin Rosmah Mansor

aku terus berjumpa Guru Besar, perempuan, separuh umur da  bertanya dimana tempat yang akan diadakan sidang media

Beliau lantas berkata, beliau tidak tahu Rosmah Mansor akan datang melawat cuma baru sebentar tadi beliau dimaklumkan kedatangan Datin Rosmah Mansor

diluar biliknya ada bilik darjah dan beberapa meja dua kaki tinggi, aku memberitahunya macam mana Datin Rosmah Mansor akan duduk bersila untuk membuat sidang media

Beliau berkata tidak tahu apa yang harus dibuat

aku lantas mengarahkannya membawa keluar meja guru dan kerusi set dan membuat persiapan pra sarana untuk memudahan Datin Rosmah Mansor membuat sidang media

sejam kemudian, Datin Rosmah Mansor datang dan melawat kelas tadika dan terus membuat sidang media

aku tidak tahu persis samaada Datin Rosmah Mansor, masih menggingati peristiwa melawat tadika dan membuat sidang media, pertama kali mengenai perancangan beliau untuk mengembangkan programkelas pertama keseluruh negara

aku kira bekas ketua UMNOBahagian Pasir Mas,Datok Abdul Rahim Rahman masih menggingati peristiwa itu

yang menggembirakan Datin Rosmah Mansor, apabila kerajaan memperuntukan RM800 Juta bagi menjayakan projek PERMATA

sekian untuk sementara, jabatku ,titiek



No comments:

Post a Comment