Tuesday 2 January 2018

PAS BAKAL SERTAI BARISAN NASIONAL,B-N SEBELUM PRU 14 BERMULA ?



Seorang petapa,lelaki tua,berusia,85 tahun,yang pernah bertapa,didalam gua dijajahan gua musang, lokasi tempat pertemuan tiga muara sungai, sungai Kelantan,Sungai Terengganu Sungai Pahang, yang tidak makan dan tidak "minum" selama dua tahun,hanya berzikir allah,allah,allah,dan hanya minum,titisan air gua dan mempunyai "mata tembus pandang" dan yang melihat dengan "mata hati" melihat perspektif kehidupan dan penghidupan politiek dari perspektif yang berbeda

Beliau yang hanya hidup dan menyara kehidupan keluarga dengan hanya memberikan perubatan dan rawatan Islam kepada "pesakit"yang tidak dapat diubati doktor modern

selain itu, beliau juga menjual "batu permata" dan rumahnya saban waktu didatangi penggunjung yang ingin mendapatkan rawatan mistik

anehnya, berdsarkan soal jawab dengan mereka yang datang kerumahnya,majoriti pesakit "sembuh" setelah mendapat rawatan

beliau tidak menetapkan "bayaran perubatan", terserah kepada pesakit untuk "memberi" asalkan ikhlas

perhubungan aku dengan beliau baik baik saja kerana aku adalah wartawan jaringan yang pertama dalam hidupnya datang kerumahnya, berbual dan bertanyakan sejarah, asal usul, beliau terbabit dalam perubatan Islam

ketika ditanya, ayat al-quran yang manakah yang paling mujarab dan menyembuh segala penyakit beliau berkata al-fatihah

bagi siapa saja yang terkena penyakit apa  jua jenis penyakit,amalkan al-fatihah dan jadikan wirid harian, baca sebanyak mungkin inshaallah dengan izin allah akan sembuh

bedasarkan perbualan politiek,PRU ke 14, aku dapat tarik benang kesimpulan, keputusan PRU ke 14 dan kedudukan kerusi parlimen yang bakal dimenangi calon B-N dan calon Pembangkang

BN 143 kerusi   Pakatan Harapan DAP,PKR,AMANAH dan BERSATU 79 kerusi

apakah betul ramalan itu, kita sama sama lihat dan tunggu

sekian untuk sementara,Jabatku dan titiek

No comments:

Post a Comment